Rembrandt

The Professional Choice

Rembrandt kunstnerfarger

– det profesjonelle valget

 

I Talens sortiment kan man velge mellom flere merker og kvaliteter. Den absolutt beste kunstnerkvaliteten er verdenskjent under navnet Rembrandt. Kvaliteten kommer fra årelang erfaring, kunstnerisk innsikt og de aller beste råmaterialer. Dette gir Rembrandt kunstnermaling en helt unik kvalitet:  Maksimalt finmalte pigmenter, maksimal pigmenttetthet, lysekthet og holdbarhet. De som kjøper Rembrandt kan føle seg trygge på at de får den aller beste kvaliteten.

 

rembrandt_logo

rembrandt_display

  • Maksimal fargestyrke p.g.a høyest mulig konsentrasjon av pigmenter
  • Fremstilt av aller beste finmalte pigmenter
  • Samtlige 120 farger har høyeste grad av lysekthet +++
  • Rene, dype og klare farger

Kun de absolutt beste og mest lysekte pigmenter blir benyttet i produksjonen. På en tre-rulls valse blir pigmentene malt i ørsmå partikler og blandet med bindemiddel. Avhengig av pigmentene, blir Rembrandt oljefarger malt 3 til 5 ganger. Denne arbeidskrevende operasjonen, kombinert med bruken av de aller beste pigmenter, bidrar til at Rembrandt oljefarger har fått en spesiell annerkjennelse. Bindemiddelet som benyttes influerer på fargens kvalitet. I Rembrandt oljefarger blir kun den reneste type linolje benyttet. I sinkhvit og titanhvit brukes imidlertid en blanding av linolje og saflorfrøolje for å unngå gulning. Rembrandt oljefarger har høyest mulig andel pigmenter i forhold til bindemiddelet. Fargene blir derfor ekstremt intense og fargesterke. Dette ser man tydelig når fargene
blandes ut med mye hvitt. Konstant laboratorieovervåking under produksjonsprosessen
garanterer at fargene alltid har samme kvalitet, fargeintensitet, tykkelse og konsistens. For å utnytte de spesielle egenskapene til hvert pigment, har hver enkel farge sin spesielle formel. Alle fargene er av denne grunn alltid optimalt stabile. De oppnår også en unik holdbarhet, en jevn glans og en maksimal festeevne på underlaget.

Samtlige 120 farger har høyeste grad av lysekthet +++. Dette betyr at kunstverkene garanteres like intense i fargen etter 100 år i museumsbelysning. I sortimentet finnes de tradisjonelle fargene som ekte kobolt og kadmium. Utvalget av koboltfarger er meget godt. Her finnes mange nyanser av blå, fiolett og grønn. En rekke høytransparente farger har spesielt god lysekthet. Disse egner seg derfor ypperlig til lasering. Transparent hvit er en spennende variant som kan brukes til hvite lasurer. Transparent ultramaringrønn er en spesiell grågrønn farge. Seks forskjellige blanke metallicfarger tilfører sortimentet spennende nyanser. Perlemorhvit er en spesiell hvit blandefarge med perlemorseffekt.

I hver fargegruppe vil man finne dekkende, halvdekkende, halv transparente og transparente farger som også kan blandes med meget gode resultater. Rembrandt oljefarger kan blandes med alle medier beregnet for oljefarger. Når maleriet er helt tørt, kan det fernisseres med blank eller matt sluttferniss. Det er viktig å være sikker på at maleriet er helt tørt. Det kan ta flere år før et oljemaleri tørker, avhengig av hvor tykke lag man maler.

Hver tube er merket med fargenummer, lysekthet, om malingen er dekkende eller transparent, prisgruppe, pigmentindeks og EAN-kode.

rembrandt_oljemaling

rembrandt_oljemaling_tube_15ml

15ML

rembrandt_oljemaling_tube_40ml

40ML

rembrandt_oljemaling_tube_60ml

60ML

rembrandt_oljemaling_tube_150ml

150ML

Rembrandt olje - Sett

  • Kunstnerkvalitet for profesjonelle kunstnere
  • Tykk konsistens for tydelige penselstrøk
  • Inneholder de aller beste kunstnerpigmentene
  • 70 av 75 farger med høyeste grad lysekthet (+++)
  • Holdbar, silkematt og fleksibel overflate

Rembrandt akryl er en akrylfarge i beste kunstnerkvalitet som tilfredsstiller kravene til dagens krevende kunstnere og seriøse amatører. Man kan forvente det aller beste med Rembrandt.

Rembrandt akryl har ganske tykk konsistens. Den ”bygger” godt slik at penselstrøk vises og egner seg godt til bruk med malekniv. Fargene tørker til en jevn, silkematt overflate. Stort fargespekter på 75 farger som inneholder tradisjonelle kadmium og koboltfarger, men også spennende perlemorfarger samt gull, sølv, kobber og bronse. 70 av 75 farger har aller beste lysekthet.

Pigmentinnholdet blir tilpasset hver enkelt farge slik at fargens spesielle egenskaper blir renest, mest lysekte og lett å blande. Pigmentene blir så finmalt at fargen godt kan brukes med airbrush. Akrylfarger er alkaliebestandig og egner seg derfor meget godt til collage og veggmalerier både inne og ute. Utendørs dekorering må skje ved minst +10°C og sugende underlag må grunnes først. Bindemiddelet er ren akrylharpiks som sikrer en permanent og fleksibel fargefilm. De ekte kadmiumfargene blir laget av de nyest utviklede pigmentene på markedet. For å sikre at fargene til stadighet har like gode kvalitet blir de testet jevnlig i Talens-laboratoriet. I tillegg foregår en konstant overvåking av produksjonsprosessen.

Rembrandt akryl kan selvfølgelig blandes og tynnes med alle typer akrylmedier. Det finnes mange spennende medier som gir spesielle effekter.

Hver tube er merket med fargenummer, fargenavn, lysekthet, transparenthet, prisgruppe, pigmentindeks og EAN-kode.

rembrandt_akrylmaling

rembrandt_akryl_tube

40ML

Rembrandt akryl - Sett

  • Kunstnerkvalitet for profesjonelle kunstnere
  • Alle farger har maksimal transparenthet
  • Hver farge har sin egen produksjonsresept
  • Maksimal pigmenttetthet og lysekthet
  • 80 farger i både tuber og half-pan

Fargen flyter perfekt og spres lett over papiret. Fargene er så intensite at de kan blandes med mye vann hvis du ønsker det. Alle pigmentene er så fint revet at du aldri behøver å være engstelig for at små partikler skal kunne ødelegge kunstverket. Rembrandt akvarellfarger har den utmerkede egenskapen at de trenger inn i papiret sakte og jevnt, spesielt på godt akvarellpapir. Skinnet av den transparente fargen blir reflektert av den
kornete overflaten på denne typen papir. Rembrandt akvarellfarger blir fortsatt produsert på den tradisjonelle måten. Pigmentene males på tre-rulls valser. Desto finere pigmentene
males, jo jevnere kan man spre fargen ut på papiret. Talens bruker renset naturlig gum arabic oppløst i vann som bindemiddel. Pigment og bindemiddel blir blandet til en pasta farge som fåes på tuber. Rembrandt halfpan blir fortsatt produsert hovedsaklig for hånd. Half-pan er laget av et konsentrat ved at det meste av vannet fordamper. Den tørkede massen blir så skåret til pans. Hver enkel farge har sin egen resept slik at fargens egenskaper alltid kommer til sin rett. Det finnes ingen kvalitetforskjell mellom Rembrandt akvarellfarger i tuber eller half-pans. Når du tar i bruk en half-pan for første gang anbefales det at den vætes med litt vann og blir stående en stund, slik at dette absorberes inn i half-panen. Dette er også å anbefale hvis fargene ikke har vært brukt på en stund. Etter bruk anbefales det å tørke half-panen med papir eller klut.

Akvarellfargenes kvalitet bestemmes av pigmentet. Kun de beste er benyttet
i Rembrandt akvarellfarger. Man finner rene kadmiumpigmenter og koboltpigmenter samt cølinblå og quinacridonrosa som er ekstra lysekte. Som et alternativ til disse dyre fargene har Talens også produsert noen farger med erstatningspigment. Disse fargene har god lysekthet og transparenthet. Alle fargene i Rembrandt akvarell har høyest grad av lysekthet +++ med unntak av to farger (326 og 331). Disse to fargene er madder og
alizarin farger som normalt ikke er så lysekte. Talens produserer faktisk mer lysekte alternativer til disse. De gjenkjenner man av betegnelsen ”permanent” før fargenavnet f. eks. permanentkrapplakk (336). Det finnes en rekke høytransparente farger som f. eks.transparent titanhvit (112), aureoline (242) og ultramarinfiolett (507). Noen få farger er
halvtransparente pga pigmentet i fargen, eller er samtlige helt transparente. Noen farger har ekstra god festeevne på papiret. Det er fordi pigmentet som er brukt i disse fargene er så fine og bindes godt til vann. De er derfor ikke så lett å vaske bort fra papiret. Disse er merket av på fargekartet med en firkant. Andre spesielle farger er ”granulerende farger” d.v.s. at de gir en kornet effekt. Pigmentartiklene i disse fargene har en tendens til å samle seg i papirets struktur, som gir en kornet effekt. Dette gjelder farger som f. eks. ultramarinfiolett (507) og Koboltfiolett (539). Disse er merket av på fargekartet med en G. Rembrandt akvarell leveres i 80 forskjellige farger.

Tuber med 5 ml og half-pans som begge er merket med fargenummer, fargenavn, lysekthet, prisgruppe, pigmentindeks og EAN-kode.

rembrandt_akvarellmaling

rembrandst_akvarell_halfpan

HALFPAN

rembrandst_akvarell_5ml

TUBE 5ML

Rembrandt akvarell - Sett

Tomme akvarellskrin

  • Tørrpastell av aller beste kunstnerkvalitet
  • Stort fargesortiment
  • Må fikseres med fiksativ for pastell

Rembrandt pasteller har i mange år vært den mest solgte tørrpastellen i verden. De er laget av ekstremt finmalte pigmenter av beste kvalitet. Bindemiddelet er kinesisk kalk (kaolin). Det blir benyttet meget små mengder bindemiddel for å oppnå den fløyels-aktige bløtheten og den rene fargen som er så karakteristisk for Rembrandt pasteller. Pigment og bindemiddel blir presset sammen til en rund stift. Rembrandt pasteller har meget god lysekthet.

Rembrandt pasteller har et fargesortiment som vil tilfredsstille den mest kresne kunstner. Tørrpasteller kan ikke blandes innbyrdes som andre farger, derfor inneholder Rembrandt pasteller sorte og hvite nyanser av samme basisfarge. Det vil si lysere og mørkere sjatteringer av basisfargene. Alle rene farger har et fargenummer som ender på 5 f.eks. 205 sitrongul. En ren sitrongul vil ha nummer 205,5. Femtallet bak kommaet indikerer at dette er en ren farge. En mørkere sjattering er merket med 205,3. Den lysere sjatteringen (med samme pigment, men med økende mengde hvit) er merket med forskjellige nummer som 205,7 – 205,9 og 205,12.

I motsetning til maling har ikke pasteller bindemiddel som fester pigmentet til underlaget. Pastellkrittet er tørt og henger kun fast i fibrene i papiret. Derfor må fargene fikseres til underlaget. Fiksativ for pastell på glass påføres med fiksativsprøyte, eller man kan bruke fiksativ på spray. Skal påføres i små mengder mellom hvert fargelag. Fiksativ for kritt og kull på glass (01045755) må ikke brukes på pasteller.

Størrelsen på pastellen er 11 mm diameter x 70 mm lengde.

rembrandt_soft_pastel

rembrandt_soft_pastel

PASTELL

Rembrandt Soft Pastel - Sett

Rembrandt Soft Pastel - Sett Portrett

Rembrandt Soft Pastel - Sett Landskap

Rembrandt Soft Pastel - tomt treskrin

Dersom du er registrert kunde og mangler passord kan du få dette ved å gå hit: https://www.globalhobby.no/min-konto/glemt-passord/