Aktuelt

Magnani 1404

Papir av høy kvalitet

Magnani 1404 stammer fra den historiske Magnani papirfabrikken, en av de eldste i verden, opprinnelig lokalisert ved bredden av elven Pescia i Toscana. Historien går tilbake til 1400-tallet og de hadde kunder som Napoleon Bonaparte, Picasso, De Chirico, Annigoni og D’Annunzio som ga de i oppdrag å produsere papir til deres studier eller arbeider. I dag retter de seg mot et nisjemarked med høykvalitetspapir av 100% bomull produsert eksklusivt på sylinderformmaskiner. Papirproduktene er produsert for å holde seg uendret over tid, i dag som for seks hundre år siden, baserer Magnani 1404  seg på kunnskap overlevert fra generasjon til generasjon.

Tegning og maling

VELATA SKETCH

Naturlig hvitt skissepapir som inneholder 20% fine bomullsfibre. Papiret har en naturlig overflate og er syre- og klorfritt. Passer perfekt til skisser med blyant, kull, rødkritt og pastell. Velata-papiret er unikt siden det er et av få skissepapir på markedet som er laget på en tradisjonell sylinderformmaskin.

PONTE VECCHIO DRAWING

Naturlig hvitt tegnepapir som inneholder 20% fine bomullsfibre. Papiret har en strukturert overflate og er syre- og klorfritt. Passer perfekt til tørre teknikker. inkludert tegning med blyant, kull eller pastell. Det kan også brukes til våte teknikker dersom man ikke bruker for mye vann. Ponte Vecchio-papiret er laget på en tradisjonell sylinderformmaskin.

ANNIGONI DRAWING

Beige tegnepapir av 100% bomull tilsatt fargede cellulosefibre. Papiret har en naturlig ru overflate og er syre- og klorfritt, slik at det ikke gulner. Passer spesielt til teknikker med kull, rødkritt og pastell. Det er laget på en sylinderformmaskin, etter «oppskriften» perfeksjonert av Magnani sine papirmestere sammen med Maestro Pietro Annigoni som brukte papiret til studiene.

ARTE MODERNA MIX MEDIA

Ekstra hvitt mixed media-papir av 100% bomull. Papiret har en naturlig overflate og er syre- og klorfritt. Det er allsidig og passer både tørre og våte teknikker. Art Moderna-papiret er laget på en tradisjonell sylinderformmaskin.

FIRENZE ACRYL

Naturlig hvitt akrylpapir av 100% bomull. Papiret har en grov struktur og er syre- og klorfritt. Høy gramvekt og dobbel liming (både innvendig og overflate) gjør det svært absorberende og perfekt for maling med akrylfarger. Firenze-papiret er laget på en tradisjonell sylinderformmaskin.

Akvarell

Kvalitetspapir til våte teknikker som akvarell. Laget på sylinderformmaskiner av 100% bomullsfibre i høy kvalitet. Tilgjengelige i to gramvekter, 300 og 640 g/m², og tre ulike strukturer: kaldpresset (Italia), varmpresset (Portofino) og grov (Toscana). Den doble limingen, innvendig og overflate, garanterer at papiret har utmerket absorberingsevne og tillater gjentatte lag og lasurer, samt flere påføringer med vann.

ITALIA

Akvarellpapir av 100% bomull. Papiret har en kaldpresset overflate og er syre- og klorfritt, slik at det ikke gulner. Passer til alle våte teknikker som akvarell, gouache, blekk og akryl. Det er laget på en sylinderformmaskin ved hjelp av filtmatte av en eksklusivt Cartiere Magnani design.

PORTOFINO

Akvarellpapir av 100% bomull. Papiret har en varmpresset overflate og er syre- og klorfritt, slik at det ikke gulner. Passer til alle våte teknikker som akvarell, gouache, blekk og akryl. Det er laget på en sylinderformmaskin ved hjelp av filtmatte av en eksklusivt Cartiere Magnani design.

TOSCANA

Akvarellpapir av 100% bomull. Papiret har en ru overflate og er syre- og klorfritt, slik at det ikke gulner. Passer til alle våte teknikker som akvarell, gouache, blekk og akryl. Det er laget på en sylinderformmaskin ved hjelp av filtmatte av en eksklusivt Cartiere Magnani design.

Trykk

PESCIA

Trykkpapir av 100% bomull med en veldig glatt overfalte. Tilgjengelig i 5 forskjellige farger. Ideell til etsing, gravering, dyptrykk, akvatint, steinlitho og silketrykk.

INCISIONI

Trykkpapir av 50% bomull og 50% cellulose. Perfekt til alle trykkteknikker, spesielt etsing.

CORONA

Trykkpapir av 50% bomull og 50% cellulose med ru overflate. Ideell til alle trykkteknikker, spesielt steinlito og etsing.

Publisert i: